Afgelopen weekend bracht ik door in Göteborg. Samen met mijn vrouw en twee goede vrienden nam ik deel aan de grootste halve marathon ter wereld, 60.000 deelnemers! De Göteborgsvarvet Half Marathon.

We schreven ons begin december in voor het event. Wat ik persoonlijk erg knap vind van de organisatie is dat zij vanaf december tot aan het moment van de start steeds gedoseerd informatie ter beschikking heeft gesteld. Nooit meer dan nodig en altijd via het meest geschikte medium. Het gevolg was dat alles wat werd gedeeld ook daadwerkelijk gelezen werd.
Nu de wedstrijd achter de rug is volgen de codes via de mail voor het gratis bekijken en downloaden van de persoonlijke foto’s. Op de site van een van de belangrijkste sponsoren.

Je voelt hem aankomen … de vergelijking met onboarding dringt zich op. Althans, bij mij dan. Nieuwe medewerkers aan de hand nemen vanaf het eerste moment van contact. Niet overvoeren met enorme hoeveelheden aan informatie ineens maar gedoseerd ter beschikking stellen. Ook zorgen dat informatie later nog eens kan worden nageslagen.

Maar niet in het Zweeds. Die instelling van mijn profiel werd aanvankelijk structureel genegeerd. Maar ook dat kwam goed ☺