consultancy onboarding

Voor vanmiddag stond een afspraak gepland met een consultancy uit Utrecht welke professionals levert aan organisaties om ze op strategisch en uitvoerend niveau te helpen bij veranderingen. Deze afspraak, waarin ik een demo zou geven van onze onboarding oplossing, werd vanwege griepverschijnselen bij mijn gesprekspartner verplaatst naar een ander moment. Het leverde mij wat ruimte op in de agenda.

Aanleiding voor de afspraak was onder andere dit blog artikel. Hierin vraag ik me af hoe je al die onboarding activiteiten zou kunnen verdelen.

Vind jij ook dat onboarding gaat over werven, inwerken én behouden van medewerkers? Dan ben je het vast met mij eens wanneer ik stel dat je je juist in dit proces als leverancier van professionals flink kunt onderscheiden van je concurrent. Bijvoorbeeld door het onboarden van jouw professionals bij je vaste opdrachtgevers grotendeels voor je rekening te nemen.

Zo zorg je er voor dat ze vanaf dag één meer waarde zullen toevoegen en zich sneller thuis zullen voelen.

En dat is bij een tijdelijke opdracht een absolute pre.